Ordførerkandidat Turid Backe-Viken

Blir Turid førstemann i Trysil?

Leserinnlegg av listekandidat Siv Broman Lyseggen

Blir Turid førstemann i Trysil?

På en og en halv vegg i kommunestyresalen i rådhuset henger det bilder av våre tidligere ordførere. Alle alvorlige menn, attpå til i svarthvitt. Trysil har opp gjennom åra helt sikkert hatt dyktige ordførere!

Sittende ordfører, Erik Sletten, er en sindig og trivelig kar som også er dyktig.

Turid Backe-Viken er Trysil Arbeiderpartis ordførerkandidat ved årets kommunevalg. Hun er også trivelig og svært dyktig - men hun er kvinne. Hva krever vi egentlig av kvinnelige ledere? Ofte bedømmes kvinner på helt andre ting enn menn: Enten prater de for mye/for lite, eller så er de for tjukke/tynne eller så kler de seg for jålete/sjuskete. Lista er lang… Slik tenker vi da vel aldri om mannlige ledere!

Turid Backe-Viken er selv ydmyk nok til å påpeke at hvis man stemmer Arbeiderpartiet, så må det være først og framst p.g.a. partiets politikk. Hun har 21 andre tryslinger bak seg på lista i år. 10 kvinner og 11 menn i alle aldre, med ulik yrkesbakgrunn og livserfaring. Vi er et sterkt lag, så Turid er ikke alene. Hun vil i midlertidig være alene om å bli den første kvinnelige ordføreren i Trysil!

Trysil kommunes slagord/motto er «Stavtaket foran». Skarpe tunger har inni mellom byttet ut «foran» med «bak»… Rent likestillingsmessig stemmer det, i alle fall når det gjelder ordførere.

Derfor, stem Arbeiderpartiet i år! På kjøpet følger god politikk for tryslinger i alle aldre og en ny giv for Trysil !

Trysil Arbeiderparti, Siv Broman Lyseggen, 5.kandidat