Listekandidatene Eline Holmstrøm og Asgeir H. Snerten

Borte bra - bolig best!

Leserinnlegg fra Eline og Asgeir om sosial boligbygging

Borte bra – bolig best!

Trysil trenger tilflytting av yngre, og særlig viktig er det kanskje å få unge tryslinger til å ville forbli nettopp tryslinger. Det er mange ting som spiller inn for å lykkes med dette og for å styrke bolysten, og av disse er muligheten for bolig en av de viktigste. Det er for tiden kanskje særlig utfordrende å komme inn på boligmarkedet, både for de unge og for andre som mangler egenkapital. Dette kan politikerne avhjelpe! Trysil arbeiderparti ønsker å ha en framoverlent boligpolitikk, og i tillegg til å fortsatt legge til rette for fradeling av tomter både i sentrum og i grendene, ønsker vi å se på alternative veier inn i boligmarkedet. En av mulighetene er ordningen «leie før eie». Der inngår utbyggere og den enkelte en leieavtale hvor man etter en periode gis anledning til å kjøpe boligen til rabattert pris og gjerne med lavere husleie underveis. Trysil er et flott sted å leve, bo og jobbe, og vi håper at slike ordninger kan bidra til at enda flere unge vil bo i Trysil.

Trysil arbeiderparti; Asgeir H. Snerten og Eline Holmstrøm, unge listekandidater.