Innlegg årmøte Hedmark arbeiderparti Gry Eriksen

Dirigenter – kjære årsmøte. Trysildelegasjonen er forplikta til å prate om ulv, - vi må ta våre sammbygninger på største alvor, bry oss om på unga på slettås. Noen, noen folk i denne salen synes vi VI I Trysil sutrer. Tenkj det, dekk synes vi vi sutrer, men å dele en flik av vår byrde? Som sosialist, som rødglødende sosialist er det vanskelig å skjønne , at du itte skar ha ulv i det hele tatt, mens vi - Trysil er nå i praksis ett ulvereservat. Når ulven legger ned byttet sitt ved husveggen er det ikke koselig å sende ungene i mørket på skolen knappe timer etter. På dagtid har dem kummi fram til at det ikke er mer aktivitet enn man må beregne av ulv på slettpås, på natterstid er det mer, men da skar itte folk være ute, ser demm…. Når Slettåsulven kom til Stockholm, ble den skutt, der var den en fare for folk. i Norge og slettås er samme oppførsel «normalt og ufarlig» ærlig talt! Trur dekk virkelig på det? Alle, uavhengig av hvor du bor bør kunne føle seg trygg på gårdsplassen sin, det er det mange folk Trysil og andre plasser med ulv i nærmiljøet som itte gjør i dag. Je rekker ut ei hånd, ber dekk om å dele byrda med oss, før i Trysil har vi burri den tyngste børa lenge nok! Å oppheve ulvesona, er solidaritet i praksis. Slettåsflokken må ut før liv går tapt.Takk!

Snakker om ulv